Minimaliseren

E-mail Nieuwsbrieven & E-mail Marketing met YMLP.com

We zijn blij met YMLP en bevelen die graag aan. Als onze relatie kun je 15% korting! Maak hier een account aan en gebruik deze code:

2V168R

Nieuwsbrief juni 2011
Minimaliseren

 

 

 Logo (2009-09-28) def. RGB

 

 

 


Nieuwsbrief vrouwen-ondernemen.nl, juni 2011

bekijk de online versie

 

Inhoud

 

Print Favoriete columns
* Wil je meer klanten, kies een niche!
* De kracht van authenticiteit
* Beeteeweetje
* En nu.... aan het werk
* HNW: mensen en hun kernwaarden staan centraal
Print Watch out World, here I am with...Qolors
Print Experts gezocht voor GO3 Amsterdam
Summer Break

     

 

 

Favoriete columns

 

Wil je meer klanten, kies een niche
 
niche
Silvia Rollfs of Roelofs: “Veel ondernemers die ik coach, denken dat hun dienstenmarketing richten op een zo breed mogelijke publiek, de snelste weg naar succes is. In eerste instantie staan ze dan ook afwijzend tegenover het kiezen van een niche omdat ze denken dat ze dan klanten moeten wegsturen. Maar het kiezen van een niche wil niet zeggen dat je klanten - die spontaan voorbij komen - moet afwijzen. Je legt alleen je marketing focus bij de meest geschikte klanten voor jou. Met een niche heb je meer focus, heb je meer kennis van je doelgroep (je bouwt een expertstatus op), weet je precies waar je jouw klanten kunt vinden en krijg je dus met minder moeite meer klanten!” Lees verder.
 
 
De kracht van authenticiteit
 
authentiek
Tegenwoordig lijk je geen blad open te kunnen slaan of je vindt er een artikel over authenticiteit: in authentiek leiderschap, authentiek verkopen. Vanwaar deze hernieuwde interesse in authenticiteit?
 
Liz La Force: “Volgens mij heeft dit alles te maken met het feit dat we ons weer zijn gaan realiseren hoeveel kracht er schuilt in authenticiteit. Authenticiteit is voelbaar, hoorbaar en zichtbaar op het moment dat ons denken, voelen en handelen in harmonie zijn met elkaar. Hoofd, hart en handen zijn een eenheid. Bij kinderen zien we het nog heel duidelijk terug. Nog niet gevormd door verwachtingen of ideeën zijn ze simpelweg wie ze zijn. Op weg naar volwassenheid verliezen we vaak deze puurheid. In deze column zal ik een paar tips uiteenzetten voor jouw weg terug naar authenticiteit. Het vraagt wel om een dosis durf (in het Hebreeuws: leven vanuit het hart), maar als onderneemster heb je daar vast en zeker voldoende van." Lees verder.
 
 
Beeteeweetje
 
btw
Marianne Remie: “Omzetbelasting (BTW) is een lastig onderwerp voor veel ondernemers. Het principe is eenvoudig: Belasting over de Toegevoegde Waarde. Je betaalt alleen belasting over de toegevoegde waarde die je, uitgedrukt in geld, levert. Je berekent dus BTW over je omzet, de BTW die door anderen aan jou in rekening is gebracht mag je daar van af trekken. Het zijn de regeltjes eromheen die het lastig maken. Ik zal enkele tips uiteen zetten om je op weg te helpen” Lees verder.
  
 
En nu...aan het werk!
 
uitstelgedrag
Bertine Zoon: “Je hebt je er vaak onbewust in bekwaamd: op het moment dat je iets moet doen waar je geen zin in hebt of tegenop ziet, verzin je spontaan een andere klus. Hierdoor hoef je niet aan de slag met dat wat je wilde gaan doen. Op dat moment kun je je daarbij goed voelen. Want, wat je nu doet, is immers ook nuttig? Zolang je met uitstelgedrag bezig bent, hoef je je geen zorgen te maken over de klussen die je eigenlijk nog zou moeten afhandelen. Echter, je komt zo niet toe aan dat wat echt moet gebeuren. Wil je stress door uitstelgedrag voorkomen? Dan is het belangrijk om je bewust te worden van jouw uitstelgedrag.” Lees verder.
 
 
HNW: mensen en hun kernwaarden staan centraal
 
Het merk ik
Gonneke van Dorst: “Mensen worden weer belangrijk dankzij het nieuwe werken. Waar we onszelf 20 jaar geleden nog als vervangbaar hulpmiddel van processen zagen, staat tegenwoordig de technologie juist ten dienste van het unieke werk van jou, de creërende individu. In plaats van hiërarchisch georganiseerde ondernemingen ontstaan steeds vaker spontane co-creaties waarbij de technische mogelijkheden een bindende factor zijn.
 
Tegelijkertijd is Het Nieuwe Werken een ingrijpende ontwikkeling die van jou vraagt dat je jezelf opnieuw ontdekt, definieert en dat actief uitdraagt. Wat betekent deze ontwikkeling voor jou als ondernemer of werknemer? In elk geval dat je aandacht moet gaan besteden aan het merk ik. ” Lees verder.
 
 

 

 

Watch out World, here I Am with...Qolors
 
qolors
Na Marisha Maas en Marijke Timmerman volgden we afgelopen maand WOW-vrouw Marijke Krabbenbos met Qolors. Met de kledinglijn Qolors wil Marijke vrouwen basic shirts en hemdjes in 9 modellen en in 21 verschillende kleuren bieden, omdat 30+ vrouwens niet elke dag volgens de laatste modetrends gekleed gaan. 'We weten inmiddels wat ons staat en willen dat kunnen kopen en niet alleen dat wat de mode ons oplegt', aldus Marijke.
 
Marijke is een onderneemster pur sang. Na IdeaCompany en Business & Bites is Qolors haar volgende onderneming. Marijke: “Tot nu toe heb ik dus diensten geleverd, een redelijk risico-arme vorm van ondernemen. Mijn nieuwe bedrijf en kledinglijn Qolors wordt daarom een heel andere belevenis: een grote voorraad van fysieke producten, met alle financiële risico’s die daar bij horen. Heel spannend! Ik wil elke vrouw helpen er goed uit te zien door een vaste collectie mooie en tijdloze basics te bieden, die altijd leverbaar zijn, dus “never out of stock”. Qolors is dus eigenlijk een soort anti-mode kledinglijn.” Lees haar verhaal.
 

 

 

Experts gezocht voor GO3 Amsterdam
 
 
Danielle Glasbeek
Na de zomer gaan we van start met GO3 Amsterdam. De coördinatie van GO3 Amsterdam wordt verzorgd door Danielle Glasbeek van Your Life at Work.
 
Wij zijn op zoek naar experts voor deze regio. Bekijk hier de thema's en de onderwerpen die we ook graag in Amsterdam willen aanbieden. We staan ook open voor nieuwe onderwerpen die relevant zijn voor de doelgroep vrouwelijke ondernemers.
 
Spreekt het GO3-concept je aan en zie je voor jezelf een rol hierin weggelegd? Laat het ons hier weten!
 
 

 

 

Summer Break
 
zomerstop
Het 2e seizoen van vrouwen-ondernemen.nl is wederom een succes. Meer en meer vrouwelijke ondernemers en starters weten ons netwerk te vinden, zowel online als offline.
 
Ons professioneel netwerk is enorm gegroeid waardoor we meer vrouwen op weg kunnen helpen met hun ondernemerschap. Op onze beurt zijn we geïnspireerd door alle onderneemsters en hun bijzondere ondernemingen. Vrouwen, onze dank daardoor!
 
In juni vonden de laatste GO3 bijeenkomsten en workshops plaats vóór de zomervakantie. De komende zomermaanden gaan we ons bezinnen op een nieuw programma. We hopen jullie vanaf september weer een goed programma te kunnen bieden!
 
Fijne zomer toegewenst!
 
 

 

Nog niet geregistreerd? Doe het hier!
Wil je geen nieuwsbrief meer ontvangen? Meld je hier af.